Informatie over lidmaatschap

Scouting staat voor uitdaging! Al vanaf 5 jaar kun je lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting Berghem kun je eerst 3 keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Mocht je het na 3 keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je automatisch lid en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Wil je lid worden, let dan wel op het volgende

– Het lidmaatschap gaat in vanaf de 4e opkomtst en je betaalt contributie vanaf die datum.

– Als je lid bent, dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt, moet je je afmelden bij de leiding.

– Als je lid bent, verwachten we dat je zo snel mogelijk een Scoutfit draagt. Dat is een hooded sweater in de wintermaanden en een t-shirt in de zomer. Tijdens officiele en gezamenlijke activiteiten draag je de blouse met das. Het t-shirt, de sweater en de blouse dragen we op een blauwe spijkerbroek. Een das en de insignes draag je vanaf het moment dat je geïnstalleerd bent.

Hoe oud ben jij?

Voor de verschillende leeftijdsgroepen zijn er bij Scouting zogenaamde speltakken:

Bevers: 5-7 jaar

Welpen en Shanti’s: 7-11 jaar

Scouts: 11-15 jaar

Explorers: 15-18 jaar

Pivo’s: 18-21 jaar

Scouting Nederland

Op het moment dat je lid bent van Scouting Berghem ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde. Als lid van Scouting…

– kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!

– ontvang je een Scoutcard!

– krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!

– ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!

– kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!

– ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!