Leeftijdsgroepen / Speltakken

Bevers

Activiteiten
Bevers zijn jongens en meisjes van 5 t/m 7 jaar. Zij leren iedere week iets nieuws door het doen van uitdagende activiteiten. Dat alles gebeurt spelenderwijs en met heel veel plezier! De ene week is dat koken, de volgende keer maken de bevers een fantasiewereldreis en de keer erna leren ze over dieren. Ze zijn vaak buiten actief bezig, maken uitstapjes naar de bossen, doen speurtochten en knutselen.

Opkomst
De Bevers draaien op vrijdagavond van 18.30u tot 19.30u bij ons clubgebouw aan de Willandstraat 7. Tijdens schoolvakanties en feestdagen zijn er geen opkomsten.

Leiding
De Bevers worden geleid door Britt, Marleen en Jilke.
U kunt de leiding bereiken via bevers@scoutingberghem.nl

Shanti's

Activiteiten
Shanti’s zijn meiden van 7 t/m 10 jaar. De opkomsten van de Shanti’s staan in het teken van Jungle Book. Zij spelen veel buiten, knutselen, koken, gaan een aantal keer per jaar op weekendje en dragen bij aan maatschappelijke activiteiten zoals de Dodenherdenking en vieringen in het dorp.

Opkomst
De Shanti’s draaien op maandagavond van 18.30u tot 20.00u bij ons clubgebouw aan de Willandstraat 7. Tijdens schoolvakanties en feestdagen zijn er geen opkomsten.

Leiding
De Shanti’s worden geleid door Annelie, Anne-Marie, Hanneke en Yara.
U kunt de leiding bereiken via shantis@scoutingberghem.nl

Welpen

Activiteiten
Welpen zijn jongens van 7 t/m 10 jaar. De opkomsten van de Welpen staan in het teken van Jungle Book. Daar spelen ze allerlei spelletjes, lopen ze tochten en leren pionieren, zodat ze de mooiste bouwwerken met houten palen en touw kunnen maken. Ook gaan de Welpen graag op ontdekkingstocht in de bossen.

Opkomst
De Welpen draaien op dinsdagavond van 18.30u tot 20.00u bij ons clubgebouw aan de Willandstraat 7. Tijdens schoolvakanties en feestdagen zijn er geen opkomsten.

Leiding
De Welpen worden geleid door Rens, Thijs, Marlie, Bart, Laurence, Lars en Rick.
U kunt de leiding bereiken via welpen@scoutingberghem.nl

Scouts

Activiteiten
Scouts zijn jongens en meiden van 11 t/m 15 jaar. Zij lopen verschillende tochten op zoveel mogelijk manieren en bouwen de meest mooie dingen van hout en touw, zoals een echte keuken! Verder koken zij, doen sport en spel activiteiten en maken graag een kampvuur.

Opkomst
De Scouts draaien op woensdagavond van 18.30u tot 20.30u bij ons clubgebouw aan de Willandstraat 7. Tijdens schoolvakanties en feestdagen zijn er geen opkomsten.

Leiding
De Scouts worden geleid door Twan, Sjoerd Krijn, Daan, Bas, Add, Senna, Ryan en Martijn.
U kunt de leiding bereiken via scouts@scoutingberghem.nl

Explorers

Activiteiten
Explorers zijn jongens en meiden van 15 t/m 18 jaar. Deze speltak is een vervolg op de scouts en gaat weer een stapje verder richting zelfstandigheid. Zij krijgen steeds meer verantwoordelijkheid en beginnen al zelfstandig te organiseren. Zij maken bijvoorbeeld hun eigen programma, in overleg met de begeleiding en regelen ook grotendeels zelf hun zomerkamp. Ook zijn de explorers al druk bezig met het helpen bij het organiseren van activiteiten voor de jongere speltakken of gezamenlijke opkomsten zoals carnavals- en Kerstvieringen.

Opkomst
De Explorers draaien op woensdagavond van 19.00u tot 21.00u bij ons clubgebouw aan de Willandstraat 7. Tijdens schoolvakanties en feestdagen zijn er geen opkomsten.

Leiding
De Explorers worden begeleid door Toin, Michael, Tim en Bart.
U kunt de begeleiding bereiken via explorers@scoutingberghem.nl

Pivo's

Activiteiten
Je wordt pivo als je na de Explorers nog graag actief blijft binnen een speltak bij Scouting Berghem. Door de jaren heen is dit vaak een vriendenclub geworden die samen activiteiten onderneemt. Zij hebben dan ook geen leiding/begeleiding meer.

Opkomst
De pivo’s spreken onderling af wanneer zij draaien. Ze stemmen dit af rekening houdend met (bij)banen. De opkomsten vinden veelal in de avond plaats.

Leiding
De Pivo’s zijn te bereiken via pivos@scoutingberghem.nl